skip to Main Content

چگونه یک اسباب بازی می تواند برای کودک خطر آفرین باشد؟ اسباب بازی های بی خطر کدامند؟ آیا روی جعبه اسباب بازی موارد احتیاطی درج می شود؟

اسباب بازی های بی خطر

دانستن پاسخ این سوالات برای همه والدین ضروری است. زیرا کودکان ساعات زیادی از روز را به بازی کردن با اسباب بازی های خود مشغول هستند. مطمئنا برای همه والدین پیش می‌آید که لحظاتی را از تماشای بازی کودک خود غافل شوند. اگر به بی خطر بودن اسباب بازی کودک خود دقت کافی نداشته اید، همین مدت زمان کم کافی است تا سانحه ای برای او رخ دهد.

بازی کردن کودک با اسباب بازی های بی خطر علاوه برای تامین ایمنی و سلامت او، به والدین نیز اطمینان خاطر می دهد. در ادامه مقاله ویژگی هایی از اسباب بازی ها که ممکن است مشکل ساز شود را شرح داده ایم. این اطلاعات می تواند به شما در انتخاب صحیح اسباب بازی کمک کند.

 

اسباب بازی های بی خطر متناسب با سن کودک

اسباب بازی ها متناسب با سن کودک طراحی می شوند. این نکته حتما روی جعبه اسباب بازی های استاندارد درج شده است. بنابراین هنگام انتخاب اسباب بازی حتما به برچسب روی جعبه دقت کنید. برای مثال اسباب بازی های پرتابی برای سنین زیر ۶ سال مناسب نیستند. زیرا عضلات دست کودک هنوز قوی نیست و کودک کنترل کامل برای پرتاب وسایل ندارد. خرید دوچرخه های بزرگ برای کودک اگر چه باعث می شود تا مدتها از خرید دوچرخه برای کودکتان بی نیاز شوید اما به دلیل عدم تناسب جثه کوچک با دوچرخه امکان کنترل آن برای او وجود ندارد.

 

اسباب بازی های بی خطر کوچک

اسباب بازی های بی خطر

انتخاب اسباب بازی مناسب باید هوشمندانه و با وسواس زیاد باشد. اگر سن کودک شما سه سال و یا کمتر است و عادت دارد تا همه چیز را به دهان خود ببرد، به هیچ عنوان اسباب بازی های ریز برای او انتخاب نکنید. کودک به راحتی می تواند اسباب بازی ها را به دهان خود ببرد و ممکن است دچار خفگی شود.  همچنین اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که قطعات آن یکپارچه باشد. در هنگام خریدن عروسک ها به خصوص مطمئن شوید لباس آنها دکمه، روبان و هر چیز دیگری که کودک بتواند آن را جدا کند و در دهان خود بگذارد، نداشته باشد.

 

حتما بخوانید: انتخاب اسباب بازی مناسب کودکان ۶ ماه تا ۱ سال

 

اسباب بازی های با سایز مناسب

اسباب بازی های بی خطر

در هنگام انتخاب حتما به سبک بودن اسباب بازی برای کودکتان دقت کنید. اگز اسباب بازی سنگین باشد، ممکن است روی دست و پای او بیفتد و خطر جراحت را برای او در پی داشته باشد.

 

سالم بودن اسباب بازی

اسباب بازی های بی خطر

به هیچ عنوان از دست فروشی ها برای کودک خود اسباب بازی نخرید. زیرا این دسته از اسباب بازی ها قطعاً غیر استاندارد هستند و در مواردی ممکن است حتی دست دوم و کهنه باشد. استفاده از مواد اولیه بی کیفیت و بازیافتی باعث می شود تا به راحتی بشکنند و لبه تیز پیدا کنند و یا اینکه قطعات آنها به راحتی از هم باز شود. انتخاب چنین اسباب بازی هایی به خصوص برای کودکان با سن کم می تواند مشکل آفرین شود.

 

وجود کابل در اسباب بازی

اسباب بازی های بی خطر

اسباب بازی هایی وجود دارد که در آنها از کابل، سیم و یا حتی بند های بلند استفاده شده است. این اجزا به راحتی می‌تواند دور دست و پا و یا حتی گردن کودک بپیچد. به محض اینکه کودکتان توانایی حرکت دست و پا و گرفتن اشیا را به دست آورد، کلیه وسایل کابل و سیم دار را باید از دسترس او دور نگه دارید.

 

حتما بخوانید: انتخاب و نگهداری صحیح اسباب بازی برای کودکان آلرژیک!

 

وجود آهنربا در اسباب بازی

اسباب بازی های بی خطر

اسباب بازی های دارای آهنربا خطرناک ترین نوع اسباب بازی برای کودکان هستند. چون ممکن است آهن ربا از اسباب بازی جدا شود و کودک آنها را ببلعد. وجود دو عدد آهنربای کوچک در بدن کودک صد در صد منجر به مرگ او خواهد شد. وجود حتی یک قطعه کوچک آهن ربا در روده کودک باعث انسداد، عفونت و یا سوراخ شدن روده کودک می شود. بازی اسباب بازی های آهنربا دار تا سنین زیر ۱۴ سال ممنوع است.

 

اسباب بازی های سمی

اسباب بازی های بی خطر

اسباب بازی ها نیز تاریخ انقضا دارند و دچار فساد شیمیایی می شوند برای افزایش دوام و نرمی پلاستیک معمولاً به آن پلاستی سایزر و فتالات اضافه می کنند. فلزات و عناصر سمی چون جیوه، سرب، کادمیوم و آرسنیک نیز از دیگر مواد خطرناک در اسباب بازی های خطرناک است که در اغلب عروسک ها و بدلیجات پلاستیکی و همچنین عروسک های پولیشی یافت می شود. بنابراین از انتخاب و خرید چنین اسباب بازی هایی اکیدا خودداری کنید.

 

فروشگاه عروسک و اسباب بازی تینی وینی

همانطور که گفتیم خرید و انتخاب اسباب بازی های نامرغوب و غیراستاندارد می تواند برای کودکان خطرآفرین شود. یکی از راهکارها دقت در انتخاب فروشگاه های اسباب بازی فروشی است. خرید از فروشگاه های معتبر و بنام می تواند خیال شما را از بابت خرید اسباب بازی های بی خطر راحت کند. تینی وینی از جمله مراکز معتبر خرید اسباب بازی و عروسک با سابقه فعالیت بالا در این عرصه است. کلیه محصولات ارائه شده در این فروشگاه از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید می شوند. برای دیدن محصولات به وب سایت اینترنتی این فروشگاه مراجعه کنید.

 

 

Back To Top