skip to Main Content

اسباب بازی برای کودکان آلرژیک گاه می تواند سبب بروز تشدید بیماری در آنها شود. زیرا اغلب در تهیه عروسک ها و اسباب بازی های ارزان قیمت و بی کیفیت از موادی استفاده می شود که باعث ایجاد واکنش های التهابی در کودکان می شود. نحوه انتقال این مواد آلرژن در کودکان می‌تواند به صورت تماسی و یا تنفسی باشد.

اسباب بازی برای کودکان آلرژیک

البته این بدین معنی نیست که کودک خود را از داشتن اسباب بازی محروم کنیم. تنها بایستی در هنگام خرید و انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان آلرژیک دقت و آگاهی بیشتری داشته باشیم. همچنین در نگهداری صحیح آنها نکات لازم را رعایت کنیم.

 

کودکان آلرژیک

اسباب بازی برای کودکان آلرژیک

طبق آمار و گزارشات ارائه شده از سوی محققین امروزه میزان برزو حساسیت و آلرژی در میان کودکان افزایش پیدا کرده است. این بیماری های آلرژیک می‌تواند به صورت تنفسی و یا غذایی باشد.  شیوع این بیماری ها در شهرهای بزرگ و صنعتی به دلیل تماس کودکان با آلاینده ها و مواد حساسیت زا بیشتر است.

 والدین کودکان آلرژیک بایستی برای کنترل بیماری فرزند خود مواردی را که منجر به تشدید واکنش های آلرژیک می شود را شناسایی کنند. یکی از مهمترین مواد آلرژیک برای کودکان اسباب بازی ها هستند. از آنجایی که کودکان تا پیش از سن ورود به مهد کودک و مدرسه در خانه هستند و ساعات زیادی را به بازی کردن با اسباب بازی های خود مشغول هستند، والدین بایستی در مورد نحوه انتخاب و نگهداری صحیح این اسباب بازی ها نهایت دقت را داشته باشند.

 

خرید اسباب بازی برای کودکان آلرژیک

 اگر کودک شما مبتلا به بیماری های آلرژیک می باشد، از خرید اسباب بازی های نامرغوب و ارزان قیمت اکیداً خودداری کنید. زیرا در تهیه این اسباب بازی ها معمولاً از مواد سنتزی غیر استاندارد، سمی و حساسیت زا استفاده می شود.

اسباب بازی برای کودکان آلرژیک

اسباب بازی برای کودکان آلرژیک

در هنگام خرید اسباب بازی برای کودکان آلرژیک خود حتماً به نکات درج شده بر روی بسته بندی آنها دقت کنید. معمولا شرکت های معتبر که سلامتی کودکان را نیز مورد توجه قرار می دهند، برای تولیدات خود نکاتی بهداشتی و هشدارهایی را لحاظ می کنند. همچنین بهتر است به جای عروسک های پشمی، عروسک های پارچه ای نظیر عروسک تینی وینی مدل Miss And Mr Farmer With Design Of The Leaves و عروسک تینی وینی مدل کوالا Koala را برای کودکان خود خریداری کنید.

 

عوامل آلرژی زا در ساخت اسباب بازی ها

   اسباب بازی برای کودکان آلرژیک را بایستی  آگاهانه تر انتخاب کنید. برای مثال پیش از خرید بهتر است با مواد آلرژنی که در تهیه و ساخت عروسک ها استفاده می شوند آشنا شوید:

۱٫ از خرید عروسک های دارای پشم و موی بلند خودداری کنید. چرا که می توانند محل تجمع گرد و غبار و مایت باشند. این موارد از شایع ترین عوامل موثر در بروز حساسیت در کودکان هستند.

۲٫ در تهیه عروسک ها و برای پر کردن آنها از مواد مختلفی استفاده می شود. حتما جنس و نوع این مواد را از فروشنده بپرسید و مطمئن شوید که قابل شست و شو هستند.

۳٫ در ساخت بعضی از اسباب بازی ها  فلزات سنگینی چون نیکل و کروم استفاده می شوند. این فلزات می توانند منجر به بروز حساسیت تماسی در کودکان آلرژیک شوند.

۴٫ همچنین در تهیه بعضی از اسباب بازی ها از لاتکس استفاده شده است. لاتکس یکی از از مهم ترین عوامل حساسیت زا حتی در بزرگسالان است.

 ۵٫ عروسک های پلاستیکی مرغوب از پلیمرهایی ساخته می شوند که نسبت به نفوذ هوا و رطوبت عایق باشند. در غیر اینصورت تجمع رطوبت و اکسیژن درون اسباب‌بازی می تواند منجر به رشد کپک و قارچ های حساسیت زا شود.

 

نگهداری اسباب بازی برای کودکان آلرژیک

اسباب بازی برای کودکان مبتلا به آلرژی بهتر است از انواع قابل شستشو باشد. به طور کلی شستشوی مداوم اسباب بازی ها و عروسک های پشمی از تجمع مواد آلرژن و حساسیت زا در اسباب‌بازی‌ها جلوگیری می کند.

 برای شستشوی عروسک ها از آب گرم با حداقل دمای ۶۵ درجه سانتی گراد استفاده کنید. سایر اسباب بازی های کودکان خود را نیز به طور مداوم شستشو و ضدعفونی کنید.

 پس از شستشوی عروسک بایستی از خشک شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید. معمولاً در اسباب بازی ها و عروسک ها نقاطی وجود دارد که دسترسی به آنها آسان نیست. از خشک شدن و عدم تجمع رطوبت در این نقاط نیز اطمینان پیدا کنید. در غیر این صورت می تواند محلی برای تجمع و رشد کپک و قارچ شود.

 

فروشگاه عروسک و اسباب بازی تینی وینی

فروشگاه عروسک و اسباب بازی تینی وینی این اطمینان را به شما می دهد که کلیه محصولات ارائه شده در این فروشگاه از نوع غیر آلرژیک و ایمن برای کودکان آلرژیک است. تنوع گسترده محصولات به همراه قیمت های مناسب از مزیت های مهم فروشگاه تینی وینی است که حق انتخاب برای والدین و کودکان را آسان تر می سازد.

 

 

 

Back To Top