skip to Main Content

تاکنون به این فکر کرده اید که اسباب بازی مناسب کودک شما کدام است؟ معمولا اسباب بازی را با چه معیاری برای کودک خود انتخاب می کنید؟ ممکن است بگویید که انتخاب اسباب بازی به عهده فرزند شماست اما در مورد کودکان زیر ۱ سال چطور؟

دنیای اسباب بازی ها بسیار متنوع و بی انتها بنظر می رسد. امروزه کمد اسباب بازی های اکثر کودکان دست کمی از یک فروشگاه اسباب بازی را ندارد. اما آیا خرید این حجم از اسباب بازی منطقی است؟

گاهی شاهد این هستیم که فرزندان ما از میان بیشمار اسباب بازی که دارند تنها به بازی کردن تعدادی کم و محدودی از آنها علاقه نشان می دهند. به همین دلیل است که خرید اسباب بازی بایستی با وسواس بیشتری انجام شود. در غیر این صورت می تواند هزینه های بیهوده زیادی را به شما تحمیل کند. در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا از میان اسباب بازی های مختلفی که وجود دارد هشت نمونه از اسباب بازی هایی که برای اکثر کودکان جالب و سرگرم کننده است را به شما معرفی کنیم.

خانه سازی، اسباب بازی مناسب همه سنین

اسباب بازی مناسب

خانه سازی یکی از مناسب ترین اسباب بازی های فکری است که به رشد خلاقیت، بهره هوشی و مهارت های همه جانبه کودک کمک می کند. این اسباب بازی محدودیت سنی ندارد. البته این به معنی نیست که یک کودک یک ساله می تواند از یک خانه سازی مخصوص بچه های ۱۲ ساله استفاده کند. این اسباب بازی برای رده های سنی مختلف بطور اختصاصی ساخته می شود. هر چقدر سن کودک کمتر باشد خانه سازی مخصوص او آجرهای درشت تر با تعداد کمتری دارد. یکی از برندهای معروف خانه سازی، لگو است که محصولات آن حتی برای بزرگسالان نیز جالب و قابل استفاده است.

 

حتما بخوانید: اسباب بازی لگو چیست؟

 

عروسک، بهترین اسباب بازی مناسب نوزادان

فرقی نمی کند که عروسک انتخابی آدمک باشد یا عروسک حیوانات. کودکان بویژه در سنین ابتدایی به بازی کردن با عروسک نیاز دارند. در واقع عروسک اولین و مناسب ترین اسباب بازی است که در دوران نوزادی می توانید در اختیار او قرار دهید. بازی کردن انفرادی برای هیچی کودکی جالب نیست و عروسک ها همپای ثابت آنها در بازی هایشان هستند. کودکان در بازی عروسک را در نقش فرزند خود قرار می دهند و خود به عنوان مادر و یا پدر نقش یک بزرگسال را ایفا می کنند. 

 

خمیر بازی

همه ما تجربه خمیر بازی در کودکی را داریم. شاید این اسباب بازی خیلی ضروری نباشد، اما تجربه بازی کردن با آن برای همه کودکان جالب است. از آنجائیکه این اسباب بازی قیمت چندانی ندارد حتما یک بار که شده آن را برای کودک خود تهیه کنید. خمیر بازی به نوعی شبیه خانه سازی است. کودک ساخت اشیا مختلف را از طریق  فرم دهی به خمیر یاد می گیرد.

 

واگن و یا کالسکه

شاید عجیب بنظر برسد اما بازی کردن با این وسیله برای کودکان بسیار جالب و سرگرم کننده است. اگر کودک شما دختر است داشتن یک کالسکه برای حمل عروسک و اگر پسر است داشتن واگن برای حمل اسباب بازیها برای اون مناسب تر است.

 

آلات موسیقی

اغلب کودکان از موسیقی و آواز لذت می برند. ادوات موسیقی برای آنها یک تجربه جالب و لذت بخش است. کودک از اینکه می تواند اصوات موسیقی را هرچند ناشیانه بنوازد، لذت می برد. ادوات مختلفی چون زیلوفون، ساز دهنی، فلوت و یا ارگ در قالب اسباب بازی تولید می شوند و برای سرگرمی و بازی کودکان مناسب است.

 

حتما بخوانید: بازی با عروسک ، موثر در رشد شخصیت کودکان

 

وسایل آشپزخانه و یا باغبانی

اسباب بازی مناسب

تقلید کردن نقش بزرگسالان برای تمامی کودکان جالب است. دختر بچه ها به وسایل آشپزخانه علاقه زیادی دارند و در این زمینه اسباب بازی های مختلفی به صورت پکیج تولید می شود که از جمله آنها می توان به ظروف آشپزخانه، یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، چرخ خیاطی و غیره اشاره کرد. همچنین اگر منزل شما دارای حیاط است، استفاده از اسباب بازی های وسایل باغبانی برای بازی کردن در باغچه مناسب است.

 

شن بازی اسباب بازی مناسب خانه های حیاط دار

شن بازی این روزها در میان کودکان بسیار طرفدار پیدا کرده است اما نیازی نیست تا کودک خود را برای شن بازی به ساحل دریا ببرید. خانه های حیاط دار نیز برای ایجاد یگ گودال شنی مناسب است. کودک با استفاده از چوب می تواند روی شن بنویسند ، نقاشی بکشد و یا اینکه با شن خیس قلعه شنی بسازد.

 

توپ

بازی با توپ در هر سنی برای کودکان سرگرم کننده است. زیرا توپ آنها را وارد به تحرک و فعالیت بدنی می کند. بطور کلی برای بازی کردن در منزل و کودکان زیر ۴ سال توپ های پارچه ای مناسب تر است.

 

فروشگاه اسباب بازی مناسب کودکان

اگر به دنبال یک فروشگاه بزرگ اسباب بازی و عروسک هستید به فروشگاه تینی وینی سر بزنید. انواع اسباب بازی ها برای رده های مختلف سنی در این فروشگاه وجود دارد. کلیه عروسک ها و اسباب بازی ها ارائه شده در این فروشگاه ساخته شده از مواد با کیفیت و غیر آلرژیک هستند و با مناسب ترین قیمت عرضه می شوند. برای دیدن محصولات و اطلاع از قیمت ها می توانید به وب سایت اینترنتی تینی وینی سر بزنید.

 

 

Back To Top