skip to Main Content

فرقی نمی کند که کودک شما چند ساله است، اسباب بازی برای کودکان یکی از ضروریات زندگی آنهاست. آنها از بازی کردن با اسباب بازی هایشان لذت می برند و ضمن بازی چیز های مختلفی را فرا می گیرند.

در واقع بازی کردن با عروسک و اسباب بازی علاوه بر سرگرم کردن کودکان فواید بسیار دیگری دارد. در ماه های نخستین اسباب بازی به رشد و تقویت مهارت های حرکتی، شنوایی و بصری نوزادان کمک می کند و در سنین بالاتر باعث پرورش و شکوفایی استعداد ها، رشد ذهنی و مهارت های اجتماعی  و تقویت الگوهای رفتاری آنها می شود.

اما نکته ای که والدین باید به آن دقت کنند، انتخاب اسباب بازی های مناسب برای آنها است. در اختیار گذاشتن اسباب بازی هایی که متناسب با سن کودک نیست نه تنها برای او جذاب و سرگرم کننده نخواهد بود، بلکه به دلیل عدم توانایی کودک در استفاده از آن وسیله، ممکن است باعث سرخوردگی و دلزدگی او شود. در این مقاله قصد داریم تا لیستی از اسباب بازی های مناسب برای گروه های سنی مختلف را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بدانید: اسباب بازی لگو چیست؟

اسباب بازی برای کودکان یک سال و نیمه

برای این گروه سنی مهمترین نکته ای که در هنگام خرید اسباب بازی باید به آن توجه کنید، ایمن و استاندارد بودن وسیله بازی است. فاکتورهایی چون جذاب بودن، داشتن رنگ های مختلف، توانایی درک کودک از بازی با آن و متناسب بودن قدرت جسمانی کودک برای استفاده از اسباب بازی در رده های بعدی قرار می گیرند.

کودکان یک سال و نیمه جنب و جوش زیادی دارند و از بازی هایی که فعالیت بدنی آنها را بالا می برد نظیر توپ بازی یا سرسره بازی بسیار لذت می برند. علاوه بر آن این دوره، زمان آموختن و کشف دنیای پیرامون است. پس اسباب بازی هایی چون عروسک ها، خمیر بازی، پازل، اسباب بازی های موزیکال و کتاب خواندن برایشان جالب و سرگرم کننده است.

 

اسباب بازی مناسب کودکان دو ساله

کودک در سن دو سالگی احساسات پیشرفته تری چون غرور و خجالت زدگی را تجربه می کند، حدود ۵۰ کلمه را بیان می کند، سوالات زیادی می پرسد و قدرت یادگیری او به شدت افزایش می یابد. اینها به این دلیل است که در این سن رشد فکری و احساسی او کامل تر شده است. بنابراین زمان مناسبی است تا اسباب بازی های پیشرفته‌تری را در اختیار او قرار دهید.

اسباب بازی هایی که بتواند مفاهیم اولیه مختلفی چون رنگ ها، اسامی حیوانات و اشیا را به او یاد دهد. بنابراین اسباب بازی هایی چون لوازم آشپزخانه، انواع ماشین و خانه عروسک می تواند برای او سودمند باشد. همچنین به علت افزایش قدرت جسمانی، کودکان دو ساله می توانند اولین تجربه سه چرخه سواری خود را داشته باشند.

 

اسباب بازی برای گروه سنی سه سال

اسباب بازی برای کودکان

 کودکان در سن سه سالگی توانمندتر هستند و فعالیت بدنی آنها بیشتر می شود. از طرفی روابط اجتماعی آنها قوی تر شده و به بازی کردن با هم سن و سال هایشان بسیار علاقه دارند. آنها دوست دارند که بدوند، حرف بزنند، با خط خطی کردن کاغذ نقاشی بکشند. آنها در این سن کلمات را بهتر ادا می کنند و استعداد بالایی برای زبان آموزی دارند. خلق اشیا مختلف به صورت گروهی برایشان لذت بخش است. بنابرای انواع اسباب بازی های زبان آموز و سخنگو، لگو، پازل، خانه سازی، وسایل نقاشی و بازی های کارتی برای آنها مناسب است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اسباب بازی و عروسک های حمامی برای کودکان

اسباب بازی برای کودکان چهار ساله

اسباب بازی برای کودکان

سن چهار سالگی دوره ای است که کودک شخصیت کاملتری پیدا می کند. بدان معنا که قادر به بیان محکمتر احساسات خود است. برای مثال این اسباب بازی را دوست دارد و از دیگری متنفر است. پس بهتر است برای خرید اسباب بازی او را همراه خود ببرید. این دوره بهترین زمان برای یادگیری حس مسئولیت پذیری و مشارکت در کارهای منزل به کودک است. آنها همچنین علاقه زیادی به یادگیری حروف و اعداد، شخصیت های علمی و تخیلی نظیر دایناسورها و اژدها دارند. مهمترین نکته ای که باید به آن دقت کنید پرورش قوه خلاقیت آنهاست بنابراین تخته وایت برد، لباس شخصیت ها، عروسک های حیوانات و جورچین گزینه های مناسبی برای آنهاست.

 

اسباب بازی مناسب گروه سنی پنج سال

اسباب بازی برای کودکان

کودک پنج ساله آماده رفتن به مهد کودک است. اگر رشد همه جانبه کودک در مسیری صحیح انجام گرفته باشد، کودک تا به الان باید یک استقلال نسبی بدست آورده باشد و آمادگی جدا شدن از والدین خود و توانایی برقراری ارتباط با همسن و سال های خود را داشته باشد. از طرفی دیگر قدرت جسمانی او نیز افزایش یافته است، پس قادر به در دست گرفتن صحیح مداد رنگی و کشیدن نقاشی های با جزئیات بیشتر است. اسباب بازی مناسب برای کودکان پنج ساله می تواند مواردی چون عروسک های نمایشی و مخصوص پانتومیم، اسباب بازی های فکری، قلاب ماهیگیری، اسباب بازی های کنترلی و غیره باشد.

بیشتر بدانید: معرفی انواع ماشین کنترلی

فروشگاه اینترنتی تینی وینی

اگر به دنبال مرکز خریدی هستید که همه مدل اسباب بازی های مناسب برای گروه های سنی مختلف را یک جا داشته باشد، قطعا تینی وینی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این مرکز دارای سابقه فعالیت بالا در زمینه فروش انواع عروسک، اسباب بازی های فکری، آموزشی سرگرمی ورزشی و … است. تینی وینی علاوه بر شعب فروش خود، به دلیل گسترش کسب و کارهای اینترنتی و همچنین به منظور سهولت خرید برای مصرف کننده اقدام به دایر نمودن فروشگاه اینترنتی نموده است. کلیه محصولات تینی وینی را می توانید در وب سایت این فروشگاه مشاهده و پس از ثبت سفارش، آن را در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

 

Back To Top