skip to Main Content

اسباب بازی لگو این روزها در میان کودکان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. حتما شما هم تبلیغات آن را در تلویزیون و یا فضای های مجازی بسیار دیده اید. البته این بازی تنها مختص کودکان نیست. گاها بزرگسالان نیز از سرگرم شدن با آن لذت می برند.

اما چه چیز این اسباب بازی باعث شده است تا این حد مورد استقبال قرار گیرد؟ مخترع این اسباب بازی کیست؟ آیا بازی کردن با لگو صرفا جنبه سرگرمی دارد؟ فواید بازی کردن با لگو چیست؟ این اسباب بازی را از کجا میتوان تهیه کرد؟ اینها متداول ترین سوالاتی هستند که احتمالا برای شما هم پیش آمده است و ما پاسخ آنها را در ادامه مطلب شرح داده ایم.

 

اسباب بازی لگو

اسباب بازی لگو

واژه lego از عبارت leg godt گرفته شده است. این عبارت در زبان دانمارکی به معنای خوب بازی کردن و خوب جفت کردن است. لگو در واقع نام تجاری نوعی اسباب بازی است که توسط کمپانی با همین نام در شهر بیلوند دانمارک تولید می شود. این اسباب بازی از قطعات کوچک و رنگی از جنس کائوچو یا پلاستیک تشکیل شده است که با متصل شدن به یکدیگر می توان اجسام گوناگونی را از آن خلق کرد. به این قطعات اصطلاحاً آجرهای لگو گفته می شود.

 لگو در واقع نوعی اسباب بازی خانه سازی است و حتماً شما هم در دوران کودکی تجربه بازی کردن با آن را دارید. اما چیزی که اسباب بازی های لگو را از سایر اسباب بازی های مشابه خود متمایز می کند، داشتن تم های  کارتونی، تعداد زیاد قطعات، کیفیت قطعات، تنوع در مدل و ساختار، طراحی حرفه ای متناسب با سن کودکان و ارائه عروسک های ویژه و اختصاصی لگو همراه آن است.

 

حتما بخوانید: تاثیر بازی لگو بر هوش و رشد مهارت های کودک

 

 تاریخچه لگو

اسباب بازی لگو

کارخانه لگو پیش از آنکه کارخانه تولید اسباب بازی باشد، یک کارگاه کوچک نجاری بود که در سال ۱۹۱۶ فعالیت حرفه‌ای خود را با تولید مبلمان و لوازم منزل آغاز کرده بود. با شروع جنگ و بحران های اقتصادی در دهه ۲۰ میلادی  صاحب کارگاه یعنی اوله کرک کریستیانسن برای پایداری تجارت خود ناچار به تولید نسخه مینیاتوری تولیدات خود شد.

تا اینکه در دهه ۵۰ میلادی لگو جدیدترین محصول خود یعنی آجرهای خانه سازی را به بازار عرضه کرد. وجه تمایز آجرهای لگو نسبت به اسباب بازی مشابه خود در آن زمان داشتن برجستگی های معروف بر روی آجرها بود که باعث می شد تا این آجرها در یکدیگر قفل شده و به راحتی از هم باز شوند. از آنجائیکه این دهه به دلیل اتمام جنگ دوره سازندگی بود، به دلیل حجم زیاد واردات پلاستیک به کشور این برند توانست به خوبی پیشرفت کند. 

 

ویژگی های اسباب بازی لگو

اسباب بازی لگو

این اسباب بازی بسیار حرفه ای و با پیشرفته ترین تکنولوژی روز ساخته شده است. به گونه ای که اگر دو قطعه از آجرهای خانه سازی آن را که با فاصله ده سال از هم ساخته شده اند را به یکدیگر متصل کنید، به راحتی در هم قفل شده و جدا می شود. نوآوری های مختلف، استفاده از رنگ های سرزنده، داشتن آزادی عمل و رشد خلاقیت از عواملی هستند که باعث شده است تا لگو به کمد اسباب بازی هر کودکی راه پیدا کند.

محبوبیت این برند تا جایی فرا رفته است که امروزه هنرمندان نیز به خلق آثار هنری با استفاده از این سازه های کوچک می پردازند. همچنین این برند نیز علاوه بر سازه های لگو به ساخت انیمیشن و پارک تفریحی، تولید لباس کودک، کتاب و مجله نیز پرداخته است. بازی کردن با لگو محدودیت سنی ندارد و انواع مختلف آن ویژه رده سنی یک تا بالاتر از ۱۲ سال تولید می شود.

 

حتما بخوانید: انتخاب اسباب بازی مناسب کودکان ۶ ماه تا ۱ سال

 

فواید بازی کردن با لگو

اسباب بازی لگو

لگو تنها برای سرگرمی کودک شما نیست بلکه دارای فواید بیشماری چون تقویت هوش فضایی، هوش منطقی، رشد خلاقیت، افزایش اعتماد به نفس، پرورش مهارت های ارتباطی و … است. تحقیقات نشان داده است کودکانی که در مراحل مختلف رشد ذهنی خود از این اسباب بازی استفاده کرده اند، دارای بهره هوشی و قدرت خلاقیت بالاتری نسبت به سایر کودکان هم سن و سالان خود هستند. مسلما پرورش این قابلیت ها در آینده شغلی آنها دارای تاثیرات مثبت و قابل توجهی است.

 

آدمک های بازی لگو

اسباب بازی لگو

اسباب بازی لگو تنها به آجرهای خانه سازی آن ختم نمی شود. در هر ست آدمک هایی کوچک با تم های جذاب و مورد پسند کودکان نیز ارائه می شود. وجود این آدمک ها که به آنها مینی فیگور گفته می شود، به جذاب تر کردن این اسباب بازی برای کودکان کمک می کند. همانطور که گفتیم اخیرا لگو ست های اسباب بازی خود را از انیمیشن های معروفی چون جنگ ستارگان، بت من، ایندیانا جونز و … اقتباس می کند. در این ست ها چندین عروسک با  نقش مردم معمولی شهر و ابر قهرمانان وجود دارد که داستان بازی را جذاب تر می کند. این آدمک ها پلاستیکی هستند و وزن چندان ندارند. شما می توانید این آدمک ها را بطور جداگانه نیز تهیه کنید.

 

فروشگاه عروسک و اسباب بازی تینی وینی

یکی از تفریحات کودکان و حتی بزرگسالان سر زدن به مغازه های اسباب بازی فروشی است. البته اگر شما وقت کافی برای چرخیدن در بازار را ندارید، فروشگاه های اینترنتی اسباب بازی فروشی می تواند کار شما را آسان تر کند.

تینی وینی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های عروسک و اسباب بازی است. تنوع محصولات و قیمت های مناسب به همراه کیفیت بالای عروسک ها از مزیت های برجسته این فروشگاه است. شما می توانید از ویترین این فروشگاه در وب سایت اینترنتی آنها دیدن کنید و یا اینکه خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید.

 

 

Back To Top