skip to Main Content

اسباب بازی های موزیکال دسته بزرگی از اسباب بازی ها هستند که به ویژه برای نوزادان و کودکان خردسال تولید می شوند. عروسک های آواز خوان، قطار هایی که در هنگام حرکت موسیقی پخش می کنند، ربات های سخنگو و همچنین ادوات موسیقی چون ارگ، گیتار و غیره  در این دسته جای می گیرند.

اسباب بازی های موزیکال

مطالعات انجام شده در این زمینه  نشان داده است که موسیقی نقش مهمی در رشد ذهنی کودکان دارد. در واقع کودکانی که در مراحل سنی مختلف خود با موسیقی سر و کار داشته اند، این امر در تقویت دستگاه اعصاب مرکزی آنها تاثیر زیادی داشته و مهارت های پایه ای مختلفی را در آنها تقویت کرده است. از طرفی دیگر به طور طبیعی اکثر کودکان به موسیقی علاقه مند هستند و اسباب بازی های موزیکال برای آنها جذاب و سرگرم کننده است. در ادامه این مطلب به برخی از فواید این دسته از اسباب بازی ها برای کودکان اشاره خواهیم کرد.

 

حتما بخوانید: از روز جهانی کودک چه می دانیم؟

 

تحریک رشد مغز با استفاده از اسباب بازی های موزیکال

اسباب بازی های موزیکال

گفته می شود که مغز انسان از هفته پنجم بارداری رشد می کند. بنابراین پخش موسیقی از دوران بارداری برای جنین به توسعه ذهنی او کمک می کند. همچنین یادگیری موسیقی توسط اسباب بازی های موزیکال در سال های اولیه باعث می‌شود تا یادگیری فعالیت های پیچیده عصبی چون مهارت استدلال، حل مسئله و پردازش زبان برای او آسان تر شود.

 

بیشتر بدانید: روش های ضدعفونی کردن اسباب بازی های کودکان

 

تقویت حافظه با استفاده از اسباب بازی های موزیکال

یکی از فواید یادگیری موسیقی تقویت حافظه است. تجربه نشان داده است کودکانی که در سال‌های اولیه خود با ادوات موسیقی آشنا می شوند و یا حتی با اسباب بازی های موزیکال بازی می کنند، دارای حافظه بهتری نسبت به سایر همسن و سالان خود هستند. زیرا در فرآیند یادگیری موسیقی تمرکز بر روی ریتم، ملودی و هارمونی و غیره باعث تقویت و افزایش چشمگیر حافظه کوتاه مدت می شود.

 

ایجاد آرامش در نوزادان

اسباب بازی های موزیکال

طبق مطالعات انجام شده در یک مرکز پژوهشی پزشکی در نیویورک شنیدن موسیقی حتی برای  نوزادان نیز تسکین دهنده است. به این معنی که وقتی والدین برای نوزاد خود در هنگام خواب آواز می خوانند و یا با استفاده از یک عروسک موزیکال برای او لالایی پخش می کنند، این کار باعث می شود تا سطح استرس در او کاهش یافته و علائم حیاتی اون متعادل شود. درنتیجه نوزاد خواب آرام تری را تجربه می کند.

 

 افزایش اعتماد به نفس

اسباب بازی های موزیکال

اسباب بازی های موزیکال به تنهایی باعث اعتماد به نفس در کودکان نمی شود. اما زمانی که شما کودک خود را همراهی می کنید، قضیه فرق می کند. به این معنی که وقتی کودک شما یکی از آلات موسیقی را می نوازد و یا با استفاده از یک میکروفون موزیکال آواز می خواند، تشویق کردن شما باعث می شود تا کودک احساس مهم بودن، تسلط و اعتماد به مهارت های خود پیدا کند. 

بیشتر بدانید: بازی با عروسک ، موثر در رشد شخصیت کودکان

 

 تسهیل یادگیری زبان دوم با استفاده از اسباب بازی های موزیکال

از دیگر فواید بازی کردن با اسباب بازی های موزیکال، آسان شدن یادگیری زبان دوم است. همانطور که گفتیم آشنا شدن با موسیقی منجر به تقویت ذهن و تسهیل مهارت های پیچیده برای او می شود. یکی از این مهارت ها یادگیری زبان دوم است. آزمایش ها نشان داده است کودکانی که توانایی نواختن آلات موسیقی را دارند، استعداد بالاتری برای یادگیری زبان دوم خواهند داشت.

 

 رفع کسالت کودکان

اسباب بازی های موزیکال

گفتنی نیست که شنیدن موسیقی حتی برای بزرگسالان نیز به رفع خستگی کمک می کند. برای کودکان نیز همین گونه است یعنی هیچ کودکی از بازی کردن و سرگرم شدن با ادوات موسیقی و اسباب بازی های موزیکال که متناسب با رشد جسمی و ذهنی او ساخته شده است، خسته نمی شود. حتی در زمان هایی که مریض است و یا تازه از خواب بیدار شده است. در واقع ادوات موسیقی رقیبی برای بدن در جلب توجه مغز هستند و کمک می‌کند تا فریادهای خستگی مغز را کاهش دهند.

 

تقویت مهارت‌های گفتاری و زبان آموزی

برخی از اسباب بازی های موزیکال به گونه ای طراحی شده اند تا به یادگیری لغات چه از زبان مادری و چه از زبان‌های دیگر به کودک کمک کند. این اسباب بازی ها با پخش موسیقی و صحبت کردن با کودک او را وادار به تکرار لغات می کند. برخی از این اسباب بازی ها برای این طراحی شده اند که کودک با  تقلید کردن صدای حیوانات هم با حیوانات مختلف آشنا شوند و هم اینکه تارهای صوتی و عضلات کوچک گلوی آنها تقویت شود.

 

رشد مهارت های شنیداری کودک

اسباب بازی های موزیکال

شنیدن موسیقی همچنین مهارت شنیداری را در کودکان تقویت می کند. صداهای زیرو بم، سریع و آهسته بالا و پایین روی گیرنده‌های حسی در گوش میانی کودک تاثیر می گذارد و منجر به افزایش قدرت تجزیه و تحلیل صدا ها در او می شود. ضمن اینکه بر روی کورتکس مغز نیز دارای تاثیرات بلند مدت است.

 

فروشگاه عروسک و اسباب بازی تینی وینی

اسباب بازی های موزیکال

تینی وینی یکی از مراکز تخصصی تولید و فروش انواع عروسک، لگو و اسباب بازی های فکری، آموزشی، موزیکال و غیره است. شما می توانید در این فروشگاه انواع مختلف اسباب بازی را با توجه به رده سنی کودک خود برای او انتخاب کنید. کیفیت بالای اسباب بازی ها، تنوع زیاد، قیمت های مناسب از مزیت‌های این فروشگاه است. همچنین شما می توانید پیش از خرید از ویترین فروشگاه در وب سایت اینترنتی تینی وینی دیدن کنید و سپس خرید خودرو از شعبه های این فروشگاه به صورت حضوری انجام دهید.

 

 

Back To Top