skip to Main Content

شما در هنگام خرید هدیه برای کودکان و نوجوانان معمولا به سراغ چه گزینه هایی می روید؟ اگرچه امروزه تنوع زیادی در اسباب بازی و لوازم سرگرم کننده باعث می شود تا دست شما برای خرید کردن باز باشد اما شما بایستی خرید خود را سنجیده تر انجام دهید.

خرید هدیه برای کودکان

یکی از موارد مهمی که در انتخاب هدیه برای کودکان و نوجوانان بایستی در نظر بگیرید توجه به رده سنی و جنسیت آنها است. دختر بچه ها و پسربچه در دوره های سنی مختلف معمولا علایق خاص تری دارند. برای اینکه شما را از این سردرگمی خارج کنیم تصمیم گرفته ایم تا با یک دسته بندی کلی راهنمای خرید مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتر بدانید: بازی با عروسک ، موثر در رشد شخصیت کودکان

خرید هدیه تولد برای کودکان بالای ۳ سال

خرید هدیه برای کودکان

لگو از اسباب بازی های محبوب برای همه سنین است. بطوریکه سازنده لگو انواع مختلفی را برای رده های سنی ۲ تا ۹۹ سال طراحی کرده است. از طرفی اسباب بازی های فکری چون خانه سازی دارای تاثیرات مثبت و سازنده ای روی بهره هوشی کودکان و نوجوانان است. خوشبختانه لگو برای دختر بچه ها و پسربچه ها در سبک های مختلف و برگرفته از انیمیشن های روز پکیج های جذابی را تولید می کند.

دومین گزینه مهم عروسک است که در این صورت حتما بایستی سن کودک و پس از آن کارتون مورد علاقه او را مورد توجه قرار دهید. شخصیت هایی چون اسب پونی و السا و دورا از شخصیت های مورد علاقه اغلب دختر بچه ها است. انتخاب عروسک هایی پولیشی و یا پلاستیکی از این شخصیت ها قطعا او را خوشحال می کند.

کودکان عاشق خمیر بازی هستند و مخصوصا در این دوره سنی باز کردن با خمیر و ساختن اشیا مختلف از آنها برایشان بسیار جذاب و سرگرم کننده است.

در سن بالای ۵ سال کودکان به تقلید کردن از فعالیت های بزرگسالان علاقه مند می شود پس ست لوازمی چون باغبانی و نجاری برای پسر بچه ها و آشپزخانه برای دختر بچه ها بسیار جالب است.

بیشتر بدانید: اسباب بازی لگو چیست؟

خرید هدیه تولد برای کودکان بالای ۷ سال

خرید هدیه برای کودکان

در این رده سنی اسباب بازی را تنها برای سرگرمی کودکان انتخاب نکنید. بلکه بهتر است جنبه آموزشی داشته باشد. انواع بازی فکری و بازی های رومیزی به تقویت مهارت های ذهنی آنها کمک می کند. پازلها نقش مهمی در بهبود تمرکز و تقویت حافظه آنها دارد. همچنین با اتمام پازل که هدف نهایی بازی او است اعتماد به نفس اون نیز افزایش می یابد. تجربه استفاده از وسایل نقاشی مختلف چون آبرنگ، گواش، مداد رنگی و پاستل برای تمامی کودکان جالب و سرگرم کننده است.

بچه ها سرشار از انرژی هستند و در هر ساعت از روز برای جنب و جوش و انجام فعالیت های بدنی داوطلب هستند. بنابراین اسکوتر و اسکیت چه برای دختر بچه ها و چه پسر بچه ها گزینه خوبی است. البته پیش از آن باید نحوه استفاده از این وسایل در محیط های مناسب و استاندارد به آنها تعلیم داده شود.

بیشتر بدانید: از روز جهانی کودک چه می دانیم؟

خرید هدیه تولد برای نوجوانان بالای ۱۲ سال

خرید هدیه برای کودکان

کودکان در سنین ۱۲ سال به بالا در رده نوجوان محسوب می شوند. در این سنین معمولا کودک دوره های اساسی رشد ذهنی خود را پشت سر گذاشته و علایق و تیپ شخصیتی او تقریبا مشخص شده است. بنابراین حتی با نگاه کردن به ظاهر او می توانید متوجه شوید که آیا شخصیت آرامی دارد و یا همچنان پر جنب و جوش و ماجراجو است.

در حالت اول بازی های فکری، رومیزی و کارتی بهترین گزینه برای آنها است. اگر به مسائل علمی و تکنولوژی علاقه مند هستید علاوه بر بازی های رومیزی می توان انواع ربات و گجت ها را برای آنها انتخاب کرد.

خرید پهباد و انواع موتور و ماشین های کنترلی برای نوجوان پر جنب و جوش گزینه بسیار مناسبی است. 

 

فروشگاه اینترنتی تینی وینی

خرید هدیه برای کودکان

تمامی اسباب بازی های ذکر شده تنها نمونه کوچکی از محصولات فروشگاه تینی وینی هستند. تینی وینی دنیایی از عروسک و اسباب بازی های متنوع و سرگرم کننده برای کودکان و نوجوانان است. اگر قصد خرید هدیه ای متفاوت برای آنها را دارید سری به این فروشگاه بزنید. کیفیت بالای اسباب بازی به همراه قیمت های مناسب از مزیت های ویژه فروشگاه تینی وینی برای مشتریان است. برای خرید حضوری می توانید به آدرس های درج شده در سایت مراجعه کنید.

 

 

Back To Top