skip to Main Content

از میان اسباب بازی های مختلفی که کودکان دارند معمولا بازی کردن با عروسک های پولیشی لذت بخش تر است. این عروسک ها نرم هستند و کودک برای حمل و  بغل کردن آنها احساس راحتی بیشتری دارد.

 اگر شما هم به کودک خود دقت کرده باشید حتما متوجه شده اید که او به یکی از عروسک های خود وابستگی بیشتری دارد. به گونه‌ای که هر جا می رود این عروسک را با خود به همراه دارد و طی روز بطور مداوم با او صحبت می کند.

بازی با عروسک پولیشی

حقیقت آن است که کودکان به بازی کردن با عروسک نیاز دارند و از این طریق یادگیری مهارت های مختلفی را تجربه کرده و دنیای پیرامون خود را بهتر درک می کنند.

از آنجاییکه عروسک های پولیشی مورد علاقه اغلب کودکان هستند، در این مقاله قصد داریم تا فواید بازی کردن با این نوع عروسک را برای شما شفاف سازی کنیم. آگاهی از این اطلاعات می تواند به شما برای انتخاب دقیق تر و آگاهانه تر اسباب بازی کمک کند.

حتما بخوانید: خرید اسباب های بازی جنگی کار درستی است؟

آموزش جدا شدن از والدین

بازی با عروسک پولیشی

از بهترین فواید عروسک های پولیشی پرورش استقلال در کودک است. یکی از ترس های رایج در میان اغلب کودکان ترس از جدا شدن از والدین خود است. برای این که بتوانید این ترس را در کودکان خود کاهش دهید، بهترین راه بازی با عروسک های پولیشی است. به این صورت که طی روز عروسک را در اختیار کودک قرار دهید و او را آزادانه به حال خود بگذارید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سرگرم بازی کردن با عروسک خود شود.

این کار باعث می شود تا کودک به مرور زمان با عروسک خود انس بگیرد. در مرحله بعدی هرگاه که کودک ترس خود را از بابت جدا شدن از شما ابراز می‌دارد به او این اطمینان خاطر را بدهید که عروسک پولیشی او همواره در کنارش است. این مسئله به خصوص برای عادت دادن کودکان به خوابیدن مستقل در تخت خواب خود و یا رفتن به مهد کودک بسیار موثر است.

 

 یادگیری مهارت های جدید با بازی با عروسک پولیشی

بازی با عروسک پولیشی

کودکان دنیای پیرامون خود را از طریق بازی کردن درک می کنند. کودکان نوپا به تقلید رفتار های بزرگسالان علاقه بسیاری دارند. بنابراین از این طریق می توانید مهارت های مختلفی را به کودک خود آموزش دهید.

 از آنجایی که کودکان به عروسک های پولیشی خود وابستگی زیادی نشان می‌دهند و آنها را همیشه به همراه دارند، معمولاً خود را در نقش بزرگسال و عروسک را در نقش کودک خود تصور می کنند. این شرایط بهترین فرصت است تا بتوانید کارهای مختلفی چون مسواک زدن و یا لباس پوشیدن را از طریق عروسک به او یاد دهید. سپس از او بخواهید که طریقه صحیح انجام دادن این کارها را بر روی عروسک خود انجام دهد.

همچنین یکی از فواید بازی با عروسک های پولیشی تقویت مهارت صحبت کردن است. کودک طی مکالمات روزمره ای که با عروسک خود دارد سعی می کند گفته های بزرگسالان و کلماتی که شنیده است تقلید کند. این کار تمرینی برای پرورش مهارت گفتاری است. 

 

مدیریت رفتارهای هیجانی

بازی با عروسک پولیشی

یکی از ضعف های رایج در کودکان ۲ تا ۳ ساله عدم توانایی در مدیریت هیجانات خود است. به همین دلیل در کودکان دارای این سنین اغلب مشاهده می کنیم که کودک به محض احساس کوچکترین ناتوانی و یا شکست در انجام کارهای مختلف، احساسات خود را بصورت رفتارهای پرخاشگرانه نشان می دهد. بهترین تمرین برای کنترل چنین رفتارهایی بازی کردن با کودکان خود با استفاده از عروسک های پولیشی محبوب آن‌ها است.

یک نمایش ساده را برای او ترتیب دهید و وضعیت های مشابهی که در آنها کودک دچار استرس و خشم می شود را شبیه سازی کنید. قرار است که شما نقش والد و عروسک نقش فرزند شما را داشته باشد. سپس با همراهی و مشارکت کودکتان از دیالوگ هایی برای دعوت کردن عروسک به آرامش استفاده کنید. مطمئن باشید که در این حالت کودک علت ترس و رفتارهای پرخاشگرانه خود را به راحتی بیان می کند.

 

 تقویت مهارت های اجتماعی با بازی با عروسک پولیشی

بازی با عروسک پولیشی

مهارت های اجتماعی از طریق حضور در جامعه و به مرور زمان به دست می آید. اما برای کودکانی  که هنوز سن آنها بسیار کم است و تا زمان مهد کودک بایستی در منزل باشند، بهترین راه یادگیری این مهارت ها از طریق بازی کردن با اسباب بازی هایشان است. 

از جمله مهمترین فوایدی که بازی با عروسک های پولیشی می تواند برای کودک شما به همراه داشته باشد در واقع یادگیری این مهارت های اجتماعی است. عروسک را در نقش دوست او قرار دهید و سپس مهارت های مختلفی چون تقسیم وسایل با دیگران، رعایت نوبت در صف، داشتن رفتارهای صحیح و موجه، احترام گذاشتن به یکدیگر، مهربان بودن،  کمک کردن و غیره را به او یاد دهید.

حتما بخوانید: فواید اسباب بازی های موزیکال برای کودکان

 فروشگاه عروسک و اسباب بازی تینی وینی

بازی با عروسک پولیشی

تینی وینی یکی از بزرگترین مراکز عرضه کننده عروسک های پولیشی باکیفیت و مرغوب می باشد. علاوه بر عروسک شما در این فروشگاه می توانید انواع مختلف اسباب بازی های فکری، آموزشی، سرگرم کننده، لگو و غیره را برای کودک خود فراهم کنید. یکی از نگرانی های اغلب والدین، حساسیت زا بودن عروسک های پولیشی است. ما به شما تضمین می دهیم که کلیه عروسک های پولیشی تینی وینی ضد حساسیت و آلرژی هستند. شما می توانید انواع مختلف این عروسک ها را در وب سایت اینترنتی فروشگاه تینی وینی مشاهده کنید و یا اینکه برای خرید حضوری به آدرس های درج شده در سایت مراجعه کنید.

 

 

Back To Top