skip to Main Content

اسباب بازی های دخترانه دسته مهمی از تولیدات کارخانه های اسباب بازی سازی هستند که با ویژگی های خاصی طراحی و تولید می شوند. اما این ویژگی های چه هستند؟ این اسباب بازی ها چه تفاوتی با اسباب بازی های پسرانه دارند؟ اهمیت انتخاب اسباب بازی های دخترانه در چیست؟

این ها سوالاتی هستند که در این مقاله از مجله تینی وینی به آنها پاسخ داده شده است. در ادامه لیستی از اسباب های جذاب برای دختر بچه ها به عنوان راهنمای خرید معرفی شده است.

بیشتر بدانید: استاندارد و ایمنی اسباب بازی برای کودک

اهمیت انتخاب اسباب بازی های دخترانه

اسباب بازی های دخترانه

بطور کلی اسباب بازی ها بر اساس جنسیت به سه دسته اسباب بازی های پسرانه، دخترانه و مناسب برای هر دو گروه تقسیم بندی می شوند. تفکیک اسباب بازی ها به این دلیل است که باید بر اساس نیاز های کودکان ساخته شوند.

سنین خردسالی مهمترین دوره رشد و شکل گیری شخصیت آنها بشمار می رود. اسباب بازی برای آنها حکم غذای روح را دارد و در این دوره حساس نیاز است تا با انتخاب و خرید اسباب بازی های مناسب برای آنها این نیاز بطورت صحیح و اصولی برآوره شود.

تا سنین ۱ سالگی بحث تفکیک اسباب بازی اهمیت چندانی ندارد، زیرا کودک درک درستی از جنسیت اسباب بازی ندارد. اما به تدریج که کودک بزرگ می شود با نیازهایی که مقتضای جنسیت او است بیشتر آشنا می شود. برای مثال دختر بچه ها به تقلید از رفتار مادران خود علاقه پیدا می کنند. تمایل دارند که مهارت های خانه داری و تربیت بچه را با عروسک و اسباب بازی های خود تمرین کنند. علاوه بر آن مهارت هایی دیگری چون کلامی، هوش عاطفی، استقلال، اعتماد به نفس و غیره در او رشد و توسعه می یابد.  

بیشتر بدانید: فواید بازی با عروسک های پولیشی برای کودکان

تفاوت اسباب بازی دخترانه و پسرانه

اسباب بازی های دخترانه

مهمترین وجه تمایز اسباب بازی های دخترانه کارایی آنها برای کودک است. همانطور که گفته شد کودکان دختر و پسر دارای علایق مشخص و پیش بینی شده ای هستند و بر این اساس اسباب بازی های خاصی برای آنها ساخته می شود.

برای مثال پسر بچه ها معمولا به ماشین بازی، موتور، ربات های جنگی، تفنگ و غیره علاقه دارند. از سویی دیگر دختر بچه ها به لوازمی چون ست وسایل آشپزخانه، لوازم آرایشی، خیاطی و غیره علاقه دارند. دسته ای از اسباب بازی ها همچون اسباب بازی های فکری فاقد جنسیت هستند و یا همچون ست لوازم باغبانی و دکتری برای هر دو گروه ممکن است جالب باشد.

تفاوت دیگر مربوط به مشخصات ظاهری چون رنگ، لباس و جنسیت اسباب بازی هاست. این مورد اغلب در مورد عروسک ها دیده می شود. برای دختر بچه ها عروسک های دختر و یا عروسک های حیوانات با رنگ های صورتی و بنفش یاسی، برای پسر بچه ها عروسک های پسر بچه و یا حیوانات با رنگ های آبی و سبز تعریف شده است.

بیشتر بدانید: معرفی بهترین بازی های خانگی برای کودکان

انواع اسباب بازی های دخترانه

اسباب بازی های دخترانه

اسباب بازی های دخترانه تنوع زیادی دارند که این ممکن است خرید و انتخاب را برای شما سخت کند. در این صورت یک راهنمای خرید جامع می تواند کمک خوبی برای شما باشد. به همین دلیل در ادامه تعدادی از اسباب بازی هایی که برای اغلب دختر بچه ها جالب و سرگرم کننده است معرفی شده است. کلیه این اسباب بازی ها را می توانید از فروشگاه تینی وینی بصورت خرید حضوری از شعب و یا ثبت سفارش اینترنتی تهیه فرمایید.

ست لوازم شامل لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی کودک، ست پیک نیک، لوازم خانه چون چرخ خیاطی، اتو، لباسشویی، جاروبرقی، حمام کودک و غیره است.

انواع عروسک های پارچه ای، پولیشی، پلاستیکی شخصیتی در این دسته جای می گیرند. این عروسک ها می توانند سخنگو، موزیکال، حرکتی و یا صرفا برگرفته از شخصیت های انیمیشن های معروف والت دیزنی باشد. عروسک های باربی معروف ترین نوع عروسک های دخترانه با تم رنگی صورتی است که در مدل های جدید به صورت ست عرضه می شوند.

در ادامه دسته بزرگی از پازل ها، کتاب های داستان، تن پوش و حتی لگو نیز با تم انیمیشن های دخترانه ساخته می شود که می توانید با درنظر گرفتن علاقه کودک خود به شخصیت های خاص این اسباب بازی ها را تهیه کنید.

 

Back To Top